Let op! Geld lenen kost geld

Afgelopen raad keurden wij de ruimtelijke plannen goed voor woningbouw in Dinxperlo (voormalige locatie De Wegwijzer) en gaven wij de aftrap aan het herontwikkelen van ’t Broock in Bredevoort. Maar tegen welke prijs? Op de plannen zelf valt niets af te dingen. Huizen blijven nog steeds broodnodig en de plannen geven een mooie impuls aan de omgeving van de kleine kernen. Die gunnen wij iedereen. Maar wat kan - en mag - zoiets kosten? De plannen voor Bredevoort staan nog in de kinderschoenen en zijn nog verre van af, maar dat er een investering moet worden gedaan ligt zo goed als vast en daar moet de gemeente een krediet voor aanvragen. Dit komt boven op de reeds goedgekeurde plannen voor het centrum van Dinxperlo en de huisvesting van het onderwijs. Verplichtingen waar we voor de komende tientallen jaren aan vast zitten. Hoeveel financiële beweegruimte houdt de gemeente dan nog over? Ook gezien er magere jaren in het verschiet liggen. Wij blijven hier als VVD aandacht voor vragen. Haalbaar, maar ook betaalbaar.