Met een onvoldoende toch door

Als nieuwbakken raadslid mag ik deze keer de bijdrage leveren. In het vragenuurtje heeft de fractie van de VVD vragen gesteld over de verkeersproblematiek en de onbereikbaarheid van ondernemers in het centrum tijdens het Volksfeest. Vooral is er gevraagd naar hoe het college denkt wat er een volgende keer beter kan. Eén van de antwoorden was: een betere communicatie en overleg. Dat is een mooie belofte! Verder heeft de VVD fractie, samen met drie andere partijen, een amendement ingediend bij het Uitnodigingskader Woningbouw. Daar is het solitair bouwen van enkele woningen per jaar aan toegevoegd. Het amendement werd breed gesteund, dus aangenomen. Van een heel ander orde was het Integraal Huisvestingsplan Onderwijs (IHP) Aalten. Een breed plan waar de fractie van de VVD tegen gestemd heeft. Wij vinden dat de visie en uitvoering niet op elkaar aansluiten. Bovendien blijft het primair onderwijs in onzekerheid wat er gaat gebeuren. In het plan voor Schaersvoorde zijn niet alle opties uitgewerkt. Verder is er geen zicht op de kosten en financiering van het gehele plan. Wat ons betreft een onvoldoende: beter huiswerk.