Vaccinaties zijn gestart. Gemeente Aalten helpt indien nodig met vervoer!

Het vaccineren is begonnen! Van oud naar jong, van kwetsbaar naar gezond. De allereerste prikken zijn gezet in Apeldoorn of Enschede. Op dit moment zijn Apeldoorn en Doetinchem de priklocaties en vanaf 8 maart komt Lichtenvoorde erbij. De afstand kan met name voor de oudere doelgroep een bezwaar vormen, zeker met de huidige weersomstandigheden. De gemeente Aalten heeft naar aanleiding van vragen van de VVD fractie bevestigd dat inwoners van 60 jaar of ouder die niet zelfstandig of met hulp van familie, vrienden of buren naar de vaccinatie locatie kunnen komen, een rit kunnen reserveren bij ZOOV Op Maat. Aan vervoer naar een vaccinatie locatie met ZOOV Op Maat zijn geen kosten verbonden. U kunt hiervoor bellen met 0900 – 98 74 (€ 0,10 per minuut) en aangeven dat het om vervoer naar een vaccinatielocatie gaat. De telefonist informeert u verder. Meer informatie: https://www.zoov.nl/nieuws/met-zoov-op-maat-naar-vaccinatielocatie-