Lange termijnvisie en lange adem……….

Beiden zijn kenmerkend voor de VVD. Afgelopen dinsdagavond werd in de gemeenteraad de Centrumvisie Dinxperlo aangenomen. Hiermee is onder andere een einde gekomen aan de supermarktdiscussie die Dinxperlo ruim 10 jaar heeft gegijzeld! VVD wethouder Johan Teeuwsen heeft in 2010 de eerste stappen hiervoor gezet door een intentieovereenkomst aan te gaan met de Metaalgaasweverij voor een bestemmingsplanwijziging naar onder andere een supermarkt(en), bouwmarkt , parkeerplaatsen en woningen.

Het is dan natuurlijk fantastisch dat 10 jaar later deze intentie onderdeel gaat worden van de centrumvisie voor Dinxperlo waar weer een VVD wethouder bij betrokken is geweest. In dit geval wethouder Martin Veldhuizen die economie en toerisme in zijn portefeuille heeft.

De VVD fractie in de gemeenteraad heeft om dit in gang te zetten in november 2018 een amendement opgesteld  om in samenwerking met ondernemers , inwoners en belangengroepen een Visie op het Centrum van Dinxperlo te ontwikkelen, en zodra dit afgerond was de verplaatsing van Jumbo supermarkt op te pakken.

Daarmee is de Metaalgaasweverij weer in beeld gekomen als een veel betere locatie voor de Jumbo supermarkt dan het terrein van de Wegwijzer. Op het terrein van de Wegwijzer worden als onderdeel van de visie woningen ontwikkeld.

Het mooiste van dit verhaal is dat  partijen die oorspronkelijk bleven vasthouden aan de locatie de Wegwijzer nu razend enthousiast zijn over de uitkomst van het onderzoek en de participatie van de inwoners. Men stelt voor de aanpak het “Dinxpers model” te gaan noemen. Een betere (h)erkenning kun je dan niet krijgen.

Wij zijn blij met de uitkomst voor de inwoners van Dinxperlo